To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyrodnicze "BOCIAN"
Wszystko związane z przyrodą

Pustułka - Występowanie pustułek w Polsce

Kosteczka - 2006-03-16, 19:46
Temat postu: Występowanie pustułek w Polsce
Kilka lat temu na wierzy kościoła w Świdnicy (N.M.P. Królowej Polski) była tylko jedna parka pustułek. Zawsze tzw. "skrzypiały" jak się wychodziło z kościoła lub biły dzwony na Anioł Pański. Teraz jest ich więcej i zamieszkują wszystkie wieżowce na osiedu :grin:

P.S. Zabijają gołębie w locie :!:

Mirek - 2006-03-16, 20:13

Kosteczka napisał/a:
Kilka lat temu na wierzy kościoła w Świdnicy (N.M.P. Królowej Polski) była tylko jedna parka

A możesz określić dokładnie rok?!
Kosteczka napisał/a:
Teraz jest ich więcej i zamieszkują wszystkie wieżowce na osiedu

A ile jest tych wieżowców?! Nie można tak pochopnie oceniać liczby par. Może to młode, które wyleciały z wieży kościoła i siadają na wieżowcach?! Ale fajnie, że się interesujesz tym gatunkiem. Niedługo bedzie tu wiele mowy o pustułkach.
Najlepiej ocenić liczbę par lęgowych w czerwcu, jak dorosłe ptaki przynoszą pisklętom pokarm.
To już trzeci wątek.
Proponuję dla porządku zmienić jego tytuł na: "Występowanie pustułek w Polsce"

Jarek P - 2006-03-17, 09:07

Kosteczka napisał/a:
P.S. Zabijają gołębie w locie


To chyba nie pustułka. Takiej sztuki z polskich ptaków może dokonać sokół wędrowny i gołębiarz.

forestman - 2006-03-17, 09:31

Jarek P napisał/a:
Takiej sztuki z polskich ptaków może dokonać sokół wędrowny i gołębiarz

no wlasnie...moze macie tam peregrinusa a nie tinnunculusa :P

ZaP - 2006-03-17, 09:36

no Panowie - nie dalej jak tydzień temu samiczka pustułki zaatakowala sierpówke tuz obok mojego okna, co prawda niedoszłą ofiara przeżyła i uciekła w popłochu ale troche piór jej ubyło :)
ZaP

forestman - 2006-03-17, 09:52

ale chyba zapolowala jak sierpowka siedziala...a nie w locie.
Logan - 2006-03-17, 11:54

Jarek P napisał/a:
To chyba nie pustułka. Takiej sztuki z polskich ptaków może dokonać sokół wędrowny i gołębiarz


niekoniecznie, jak w Kraku byly pustulki na rynku to i golebia nie odpuszczaly... ale te golebie to takie degeneraty ze nawet wrobel by je zabil

forestman - 2006-03-17, 12:28

Logan ale polowaly jak golab byl na ziemi :P
ZaP - 2006-03-17, 12:55

dokladnie atak na siedzącą a nie w locie :grin:
ZaP

Logan - 2006-03-17, 13:03

forestman napisał/a:
Logan ale polowaly jak golab byl na ziemi


a bo nasze golebie to niby takie lotne co :?: mozna na takiego nadepnac a nie odleci, najwyzej sie przesunie na tych koslawych lapkach
kiedys to przynajmniej je tlukly jak nie pustulki to krogulce co tez byly na rynku (tak slyszalem), mialy byc peregrinusy ale sie wyniosly (hehehe chyba za Wieliczke)

forestman - 2006-03-17, 13:23

Logan napisał/a:
mialy byc peregrinusy ale sie wyniosly (hehehe chyba za Wieliczke)

Logan poszukaj...ponoc drugi raz wpuszczano peregrinusa na wawelu ale juz bez wiwatów ino po cichu :>

Batman - 2006-03-17, 17:53

forestman napisał/a:
ponoc drugi raz wpuszczano peregrinusa na wawelu ale juz bez wiwatów ino po cichu :>

:shock: A przez kogo?

forestman - 2006-03-20, 08:50

WKP
krotom - 2006-04-24, 11:05

Brodnica - jedna para na kościele "farnym"
rafklim - 2006-04-24, 11:55

Jak narazie jedna para niedaleko myszołowów - mały lasek przy łąkach Luszyn k. Żychlina.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group