To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyrodnicze "BOCIAN"
Wszystko związane z przyrodą

Chronimy Rospudę! - Autostrada A2

Jarek P - 2008-10-30, 08:33
Temat postu: Autostrada A2
Cytat:
Dopiero teraz skojarzyłem...
Przecież wczesną wiosną 2009 ruszy budowa obwodnicy Mińska Mazowieckiego klasy autostrady. To będzie droga długa na 20 km mająca dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Gdzie przechowywać i magazynowac materiały dla budowy tej drogi?
Z Michałowa na początek obwodnicy Mińska jest rzut beretem.


A propo dróg. Ruszają konsultacje społeczne w sprawie budowy autostrady A2 na odcinku Warszawa - Kukuryki (wczoraj przez moment widziałem pismo w tej sprawie z GDDKiA). Na początku listopada (tak, tak zaraz po Wszystkich Świętych) mają odbyć sie spotkania w otwarte dla mieszkańców w gminach od Wiśly do Siedlec (Siennica, Latowicz, Cegłów, Mrozy - nie pamiętam jakie jeszcze, ale było ich kilkanaście). Ma być przedstawiony raport oddziaływania na środowisko.

robert_c - 2008-10-30, 10:33
Temat postu: Re: Autostrada A2
Tu jest wszystko
http://www.gddkia.gov.pl/...6796ded9785d21a

A także tu:
http://siskom.waw.pl/a2.htm

Jarek P - 2008-10-30, 11:00

Robercie miałbym takie pytania:

1) czyt mógłbyś podać, lub wskazać miejsce gdzie są, rozwinięcia skrótów i symboli uzywanych na tych mapkach WD, ZDP itp

2) w opisie obwodnicy Mińska jest informacja o jednym przejściu dla zwierząt duzych i jednym dla średnich, brak - dla zwierząt małych (płazów). Czy te przejścia są zaznaczone (u mnie ta mapka nie che się otworzyć - chyba jest za duża).

robert_c - 2008-10-30, 16:19

Jarek P napisał/a:
Robercie miałbym takie pytania:

1) czyt mógłbyś podać, lub wskazać miejsce gdzie są, rozwinięcia skrótów i symboli uzywanych na tych mapkach WD, ZDP itp


WD to wiadukt drogowy (czyli informacja, że droga lokalna asfaltowa idzie nad autostradą)
WA - widukt autostradowy (czyli Autostrada idzie nad drogą lokalną asfaltową lub gruntową)
PG - przejazd/przejście górą (dla dróg gruntowych)
PD - przejazd/przejście dołem (dla dróg gruntowych)
KP - kładka piesza
MA - most autostradowy
MOP - miejsce obsługi podróznych (czyli parkingi z infrastrukturą typu bar/WC)
DP - droga powiatowa
ZDP (gdzie taki skrót występuje?), to może oznaczac m.in. Zarząd Dróg Powiatowych

Cytat:

2) w opisie obwodnicy Mińska jest informacja o jednym przejściu dla zwierząt duzych i jednym dla średnich, brak - dla zwierząt małych (płazów).

Nie. Poza tym jest 13 przepustów.
W sumie, jeśli chodzi o możliwośc przekroczenia autostrady to wygląda to tak:
3 węzły drogowe (Arynów, Lotnisko i Ryczołek)
5 wiaduktów w ciągu A2
10 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych i serwisowych
1 obiekt mostowy
1 kładka dla pieszych
13 przepustów
1 przejście dla zwierząt średnich
1 przejście dla zwierząt dużych

Jeśli dobrze zsumowałem to jest możliwośc przekroczenia autostrady w 35 miejscach.
Kładka dla pieszych co prawda nie posłuży zwierzętom dzikim (tym bardziej, że zlokalizowana jest pomiędzy dwoma MOP-ami, ale pozostałe tak. Np. jeśli A2 przejdzie wiaduktem nad droga lokalną typu gruntowej, po której kursują tylko traktory, to w nocy (gdy nikt nie jeździ na pole i gdy największa jest aktywnośc zwierząt dzikich) przejazd taki znakomicie posłuży zwierzętom.

Cytat:
Czy te przejścia są zaznaczone (u mnie ta mapka nie che się otworzyć - chyba jest za duża).


Na mapce jest zaznaczone występowanie wszystkich obiektów inżynierskich (WD, WA, MA, PD, PG, KP), ale nie ma przepustów i przejśc dla zwierząt .
Spróbuj ją wpierw zapisac na swoim dysku i dopiero potem otworzyć.

Gdybys chciał wprowadzac jakies zmiany, to już za późno, bo jest projekt budowlany, ogłoszony przetarg na budpowę. Na tym etapie nie można nawet dodac przepustu, a nawet barierki ochronnej, bo trzebaby anulowac przetarg, poprawić projekt budowlany, postarać się o nowe pozowlenie na budowe i znów rozpisac przetarg, a to najmniej rok w plecy.

xhardcorex - 2008-10-30, 16:30

robert_c napisał/a:
Gdybys chciał wprowadzac jakies zmiany, to już za późno, bo jest projekt budowlany, ogłoszony przetarg na budpowę.
Jeśli jarek chce wprowadzać zmiany, to niech przyjeżdża na konsultacje do gmin za Siedlcami.
Dzisiaj odbyła się pierwsza konsultacja ws. A2 w gminie biała podlaska. Nie było na nim przyrodników, nawet lokalne społeczności nie dopisały.

robert_c, czy wiesz kto dla DHV robił inwentaryzację ptasią :?:

robert_c - 2008-10-30, 17:00

xhardcorex napisał/a:
Jeśli jarek chce wprowadzać zmiany, to niech przyjeżdża na konsultacje do gmin za Siedlcami.
Dzisiaj odbyła się pierwsza konsultacja ws. A2 w gminie biała podlaska. Nie było na nim przyrodników, nawet lokalne społeczności nie dopisały.

Oj, święte słowa.
Zazwyczaj jest tak, że jak sa konsultacje, to mało kto się tym interesuje.
Dopiero jak wjeżdżają spychacze, to ludzie zaczynają się interesowac co to, na co i po co.
Cytat:

robert_c, czy wiesz kto dla DHV robił inwentaryzację ptasią :?:

Przy A2 od Warszwawy do granicy z Białorusią?
Nie wiem. Ale bardzo możliwe, że ten sam, kto pracował z DHV przy raporcie ooś dla S7 Bemowo - Czosnów. Czyli dr. Nowicki z OTOP. Podkreślam - bardzo możliwe. Bo nie wiem.

Jarek P - 2008-10-31, 08:17

robert_c napisał/a:
ZDP (gdzie taki skrót występuje?), to może oznaczac m.in. Zarząd Dróg Powiatowych


Na małych mapkach przedstawiających przebieg A2 na wschód od Warszawy na na pierwszej jest 4ZDP i 6 ZDP.

Że wprowadzanie poprawek na etapie projektu i pozwalenia na budowę jest prawie nie wykonalne wiem, ale szkoda, że wkońcu obiekty inżynierskie, przejścia dla zwierząt nie są zaznaczone.

A propo konsultacji. W Sedlcach mają odbyć się w poniedziałek, sprawę prowadzi Wydział Dróg Urzędu Miasta - do dnia dzisiejszego nie ma ŻADNEGO ogłoszenia w tej sprawie. Ja dowiedziałem się o tym przez przypadek - bo ktoś skierował pismo nie do tego wydziału co trzeba.

A co do przejść dla zwierząt nie każde przejście drogowe czy przepust mogą być wykorzystywane przez zwierzęta. Jeżeli przepust jest zalany wodą to nawet płazy nie bardzo chcą z niego korzystać. Wąski wiadukt pod drogę gruntową, nie wspominając o drogach asfaltowych) nie będzie wykorzystywany przez duże i średnie zwierzęta, a nawet małe (brak ukryć, światła z samochodów z autostrady). Prof. Jędrzejewski z ZBS z białowieży napisał na ten temat całą ksiązkę.

Jarek P - 2008-10-31, 08:33

xhardcorex napisał/a:
Dzisiaj odbyła się pierwsza konsultacja ws. A2 w gminie biała podlaska. Nie było na nim przyrodników, nawet lokalne społeczności nie dopisały.


No widzę, że co najmniej jeden był. możesz krótko przedstawić jak to przebiegało.

robert_c - 2008-10-31, 13:14

Jarek P napisał/a:

A co do przejść dla zwierząt nie każde przejście drogowe czy przepust mogą być wykorzystywane przez zwierzęta. Jeżeli przepust jest zalany wodą to nawet płazy nie bardzo chcą z niego korzystać. Wąski wiadukt pod drogę gruntową, nie wspominając o drogach asfaltowych) nie będzie wykorzystywany przez duże i średnie zwierzęta, a nawet małe (brak ukryć, światła z samochodów z autostrady). Prof. Jędrzejewski z ZBS z białowieży napisał na ten temat całą ksiązkę.


Całkowita racja. Tylko dalej wszystko zalezy od tego, w jakich obszarach prowadzona jest autostrada.
Okolice obwodnicy Mińska Mazowieckiego znam doskonale, bo w okolicy mam domek letni.
Nie jest to obszar szczególnie bogaty w faunę, a zwłaszcza faunę dużą lub średnią.
Spotkasz tam zające, jeże, jakieś kunowato-łasicowato-wiewiórkowate, no i oczywiście płazy (ale też nie masy, bo w okolicy jest tylko jednen większy zbiornik wodny). Z większych zwierząt, może sarny, ale bardziej w okolicy jeziora Torfisko, które leży około 4 km na północ od planowanej autostrady.
Jeżdżąc po okolicznych dróżkach wieczorem lub w nocy, często spotykam jeże maszerujące sobie wzdłuż lub wpoprzek szosy. Światła samochodów specjalnie ich nie obchodzą. Zajęce widuję często 5 metrów od drogi powiatowej, jak wcinają plony rolników. Ruchem samochodów specjalnie sie nie przejmuja.

Autostrada nie przetnie żadnych korytarzy, czy szlaków migracji. A te przejazdy i przejścia dróg lokalnych powinny wystarczyć dla niezbyt wybitnych postaci świata zwierzęcego, jakie tam występuja.
Każdy przepust z kolei projektuje się przytnajmniej na opad 5-cio letni. Czyli raz na pięć lat teoretycznie powinien on być zalany wodą po sufit. Problem w tym, że owa norma opadu 5-cio letniego chyba nie specjalnie była zmieniana, a mnie się wydaje, że opady pięcioletnie występują teraz kilka razy w ciągu jednego lata. Tym niemniej przepusty będa tylko kilka dni w roku wypełnione całkowicie wodą, w trakcie tych kilku opadów pięcioletnich rocznie.

xhardcorex - 2008-10-31, 21:41

Jarek P napisał/a:
xhardcorex napisał/a:
Dzisiaj odbyła się pierwsza konsultacja ws. A2 w gminie biała podlaska. Nie było na nim przyrodników, nawet lokalne społeczności nie dopisały.

No widzę, że co najmniej jeden był. możesz krótko przedstawić jak to przebiegało.


Zaznaczam, że to była 1 konsultacja społeczna. Najpierw przedstawili warianty projektanci. Opowiedzieli o kosztach społecznych i przyrodniczych budowy poszczególnych wariantów, a następnie zadawano pytania.
Generalnie GDDiKA obstaje przy wariancie 1/4 a część społeczności naszej gminy upiera się przy 3.
Kością niezgody była też liczba węzłów, bo społeczeństwo chce co najmniej 2, a na to nie zezwala prawo.

Z mojej strony wyraziłem żal, że nie jest dostępna pełna wersja ROŚ, a zwłaszcza aspekt przyrodniczy. Projektanci polecili kontaktować się w tej sprawie z DHV, która robiła ROŚ.

Byłem na takim spotkaniu pierwszy raz i generalnie myślałem, że druga jego część będzie bardziej burzliwa ;)

robert_c - 2008-11-01, 16:55

Jarek P napisał/a:
robert_c napisał/a:
ZDP (gdzie taki skrót występuje?), to może oznaczac m.in. Zarząd Dróg Powiatowych


Na małych mapkach przedstawiających przebieg A2 na wschód od Warszawy na na pierwszej jest 4ZDP i 6 ZDP.


Chyba raczej chodzi Ci o PZD :)
Cyferka oznacza kolejny numer, a PZD to skrót od Przejscie Zwierzęta Duże.
Poza tym jest PZM (Małe) i PZŚ (średnie).

robert_c - 2008-11-03, 00:41

No dobra.

Chciałem się spytać co sądziecie o autostradzie przecinającej Dolinę Liwca i Kostrzynia.
Niby wariant 3 prowadzi bez wchodzenia w obszar Natura 2000. Tylko że on jest poprowadzony całkiem nowym śladem, niezgodnym z planami zagospodarowania (bo A2 była planowana wg wariantu 1) i powoduje protest społeczny (np. w Wiązownie).
Czy inne warianty przecinają doliny rzeczne w miejscach, które uważacie za odpowiednie?

Jarek P - 2008-11-03, 08:24

robert_c napisał/a:
Chyba raczej chodzi Ci o PZD


Nie. Jest tam ZDP - obiekty oddalone kawałek od autostrady, zaznaczone na zielono, jakieś bazy, fragmenty miejscowości??

bicior - 2008-11-03, 16:45

Konsultacje ws. autostrady A2

Zapraszamy mieszkańców Siedlec zainteresowanych tematyką budowy autostrady A2 na konsultacje w sprawie Raportu o oddziaływaniu na środowisko naturalne, które odbędzie się we wtorek 4 listopada,
o godz. 17.00 w sali 53 Urzędu Miasta Siedlce.

W trakcie spotkania zaprezentowany zostanie wariant nr 4 przebiegu autostrady.

Proponowany przebieg autostrady A2 w Siedlcach

!!! UWAGA !!! Konsultacje w Siedlcach juz JUTRO !!!

xhardcorex - 2008-11-03, 21:23

Wracając do konsultacji w B.P, to projektanci stwierdzili, że w dolinie Krzny ekspertyzy do ROŚ nie wykazały nic wartościowego.
Pytanie do Bocianowców :?:
Były przymiarki do utworzenia OChK, czy na tym terenie nie znaleźliście nic, co kwalifikuje dolinę do Shadow List :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group